1ο ΓΕΛ Αιγίου
Θεατρική Παράσταση
Σας προσκαλούμε να παρακολουθήσετε το πείραμα του κύκλου με την κιμωλία με το οποίο περνάει το μήνυμα «κανένα πράγμα δεν είναι κανενός, αλλά σ΄ αυτόν που το ΄χει μεράκι και η γη σε αυτούς που τη πονούν και τη δουλεύουν»
Θεατρική ομάδα 1ου ΓΕΛ Αιγίου
Τετάρτη 3 Ιουλίου 2019
Ώρα 9:00 μ.μ Προαύλιο 1ου ΓΕΛ Αιγίου
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Έλεγχοι & Απολυτήρια
Από Δευτέρα, 24 Ιουνίου, θα δίνονται οι έλεγχοι Α` και Β` τάξης κι από Τρίτη, 25 Ιουνίου, τα απολυτήρια.
Καλό καλοκαίρι!
Εισαγωγή στα Τ.Ε.Φ.Α.Α. 2019–20
Γενικές Οδηγίες- Δικαιολογητικά - Πρόγραμμα Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας υποψηφίων για την εισαγωγή τους στα Τ.Ε.Φ.Α.Α. ακαδημαϊκού έτους 2019 – 2020
Προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών για Ελληνική Αστυνομία & Πυροσβεστική
Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου με το Erasmus+ στη Λιθουανία
Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου, συνεχίζοντας την αδιάλειπτη παρουσία του σε Ευρωπαϊκά προγράμματα τα τελευταία χρόνια και προσπαθώντας να διευρύνει τους ορίζοντες και τη δικτύωσή του όχι μόνο σε εθνικό, αλλά και σε διεθνές επίπεδο συμμετείχε από 12 έως 18 Μαΐου 2019 στην τρίτη διακρατική συνάντηση του προγράμματος με τίτλο «PEALS Physical Education – Active Lifestyle», που έλαβε χώρα στην πόλη Gelvonai της Λιθουανίας, στα πλαίσια του Προγράμματος Erasmus+.
Στο πρόγραμμα PEALS συμμετέχουν 5 χώρες, Λιθουανία, Ελλάδα, Τσεχία, Ουγγαρία και Λετονία. Στην υλοποίηση του προγράμματος συμμετέχουν τα σχολεία: Το Ουγγρικό σχολείο «KOZGAZDASAGI POLITECHNIKUM ALTERNATIV GIMNAZIUM» που συντονίζει το πρόγραμμα, το Λιθουανικό σχολείο «Sirvintu r. Gelvonu gimnazija», το Τσέχικο σχολείο «Gymnazium J.A. Komenskeho», το Λετονικό σχολείο «Madonas Valsts gimnazija» και το σχολείο μας, το 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου.
Κύριο θέμα του προγράμματος ήταν η ανάδειξη της αξίας του αθλητισμού και του ενεργού τρόπου ζωής στην βελτίωση της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών, στην ανάπτυξη σημαντικών κοινωνικών δεξιοτήτων (ομαδικότητα, τήρηση κανόνων και σεβασμός) και στην βελτίωση των εκπαιδευτικών επιδόσεων. Το σχολείο μας συμμετείχε με τους μαθητές Μπαστογιάννη Βασιλική, Ρούσσα Σμαραγδή, Γκιώνη Βασίλη, Άκη Δεληγεωργόπουλο, Γεώργιο Τσάμη και τους καθηγητές Διαμαντόπουλο Νικόλαο και Ποταμίτη Σπυρίδωνα. Το πρόγραμμα περιελάμβανε αθλητικές δραστηριότητες (κανό, μπάσκετ, βόλεϊ, σκυταλοδρομίες, orienteering), παρουσιάσεις, εργασία σε ομάδες και επισκέψεις σε διάφορους φορείς και αξιοθέατα τόσο στο Κάουνας, όσο και στο Βίλνιους που είναι η πρωτεύουσα της χώρας.
Το Λιθουανικό σχολείο είναι ένα μικρό σχολείο με περίπου 145 μαθητές και 15 εκπαιδευτικούς. Περιλαμβάνει όλες τις τάξεις από το νηπιαγωγείο μέχρι την Γ’ Λυκείου. Κάθε τμήμα έχει περίπου έντεκα παιδιά. Όλα τα παιδιά τρώνε μεσημεριανό φαγητό στο σχολείο, που παρέχεται από το κράτος. Πρακτική και φιλοσοφία του σχολείου είναι το υγιεινό φαγητό.
Ξεναγηθήκαμε σε όλες τις τάξεις του σχολείου, τις αίθουσες που διαθέτει καθώς και τους εξωτερικούς χώρους. Παρακολουθήσαμε διδασκαλίες και μείναμε εντυπωσιασμένοι με την οργάνωση, τις υποδομές, τον άρτιο εξοπλισμό που διέθετε, κάθε τάξη είναι εξοπλισμένη με ηλεκτρονικό προβολέα και υπολογιστή, και γενικώς την όμορφη εικόνα που είχε το σχολείο. Στο σχολείο υπήρχε βοηθητικό προσωπικό για το φαγητό, την καθαριότητα και για μικροεπισκευές. Τα παιδιά καθώς και οι συνάδελφοι μας υποδέχτηκαν με χαρά και ήταν ιδιαίτερα φιλόξενοι. Με τους συναδέλφους σχεδιάσαμε τις απαραίτητες ενέργειες του τρέχοντος έτους του έργου. Συζητήθηκε ο τρόπος συμμετοχής των μαθητών στο έργο, οι βιντεοσυνομιλίες μεταξύ των κρατών, το υλικό που πρέπει να ανταλλάσσεται μεταξύ των σχολείων, τα εργαλεία που θα παραχθούν και η ανανέωση της ιστοσελίδας του προγράμματος.
Συμμετοχή στο πatras Science Festival 2019
Συνδυάζεται η μουσική με τον προγραμματισμό, τη ρομποτική και τα μαθηματικά; Κι όμως συνδυάζεται!
Εμείς στο 1ο Λύκειο Αιγίου το προσπαθήσαμε και κατασκευάσαμε πλήρως λειτουργικά μουσικά όργανα (μία κιθάρα, ένα πιάνο κι ένα όργανο μουσικής ακολουθίας) με το κιτ Lego Mindstorms, τα προγραμματίσαμε στη γλώσσα προγραμματισμού Python και ...rockάραμε!
Αύτες τις κατασκευές μας, παρουσιάσαμε στο πatras Science Festival (στο χώρο του ανοικτού πανεπιστημίου), στις 9 Μαΐου 2019 (2η μέρα του φεστιβάλ).
Οι μαθητές που ανέλαβαν την παρουσίαση στους μικρούς και μεγάλους επισκέπτες στο περίπτερό μας ήταν οι: Φιλιππάτου Ειρήνη, Σταυρίδης Κωνσταντίνος και Τριανταφυλλάκης Γιώργος μαζί με τους καθηγητές πληροφορικής του σχολείου Διαμαντόπουλο Νικόλαο και Σπανό Ηλία.
http://1lyk-aigiou.ach.sch.gr/index.php/en/?start=216#sigFreeIdf43912e7c7
Αιμοδότες μια φορά… αιμοδότες για πάντα
Για μια ακόμα χρονιά, μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου ΓΕΛ Αιγίου, τήρησαν μια ηθική υπόσχεσή που ακολουθούν πιστά και με ευλάβεια για πολλά χρόνια. Προγραμμάτισαν και συμμετείχαν στην Ημέρα Αιμοδοσίας που διοργάνωσε το σχολείο στις 11 Απριλίου με τη συμμετοχή δεκάδων εθελοντών.
Πρόκειται για μια διοργάνωση που υλοποιείται για 26 συνεχή χρόνια με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών Νικόλαου Θέου και του υποδιευθυντή του σχολείου Ανδρέα Κουνάβη και στην οποία συμμετέχουν πολλοί μαθητές του σχολείου, που τόσα χρόνια με την προσφορά αίματος στο Νοσοκομείο Αιγίου, είχαν την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν με βιωματικό τρόπο την αξία της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο και της αλληλεγγύης.
Συνολικά προσήλθαν 36 μαθητές του σχολείου και τελικά οι 19 από αυτούς έδωσαν αίμα. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη εμπειρία που ελπίζουμε να τους μυήσει στην φιλοσοφία και την σπουδαιότητα της αιμοδοσίας για μια ολόκληρη ζωή!
9ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
Συμμετοχή του 1ου ΓΕΛ Αιγίου στο
9ο φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
Το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας είναι ένα «Πανηγύρι της Πληροφορικής», μια εκπαιδευτική εκδήλωση, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους, στο πλαίσιο των μαθημάτων της Πληροφορικής αλλά και άλλων δράσεων των σχολείων. Το Φεστιβάλ είναι ανοικτό στην κοινωνία και δίνει την ευκαιρία σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και επισκέπτες να λάβουν μέρος σε πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Ψηφιακή Τεχνολογία.
Το 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου συμμετείχε με επιτυχία στο 9ο Mαθητικό φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που πραγματοποιήθηκε στο Πάτρα την Πέμπτη 11 Απριλίου 2019. Η εργασία που παρουσιάστηκε αφορούσε στη δημιουργία και στον προγραμματισμό 3 ηλεκτρονικών μουσικών οργάνων (κιθάρα, πιάνο, μουσικό ακολουθητή) με χρήση του κιτ ρομποτικής LegoEV3 και της γλώσσας Python. Στόχος της εργασίας, ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα μηχανικής, μουσικής καθώς και η βελτίωση των γνώσεών τους στον προγραμματισμό.
Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου στην Ρώμη μέσω Erasmus+
Θέμα: «Ένταξη και προσβασιμότητα σε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς»
Αντιπροσωπία από έντεκα μαθητές και τρεις συνοδούς καθηγητές του σχολείου μας συμμετείχε την εβδομάδα από 25/02/2019 έως την Κυριακή 03/03/2019, στην πρώτη ανταλλαγή μαθητών στην Ρώμη, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο «inTOUR: Inclusive tourism for inclusive Europe», στο οποίο συμμετέχει το 1ο ΓΕΛ Αιγίου μαζί με σχολεία από άλλες δύο χώρες, την Ιταλία, η οποία έχει αναλάβει το συντονισμό, και την Φιλανδία. Στόχος της συνάντησης ήταν να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές στο θέμα της ένταξης και της προσβασιμότητας σε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς, υποστηρίζοντάς τους να ασχοληθούν ενεργά με την προοπτική πρόσβασης των ατόμων με αναπηρίες σε χώρους πολιτισμού.
Συντονιστής του προγράμματος είναι το Ιταλικό σχολείο της Ρώμης «IIS Luigi Einaudi» και εταίροι: το σχολείο μας και το σχολείο OSAO, που βρίσκεται στην πόλη Oulu της Φινλανδίας. Τα τρία σχολεία διαφέρουν πολύ μεταξύ τους, όσον αφορά τον προσανατολισμό και τα προγράμματα σπουδών. Το σχολείο OSAO είναι επαγγελματικό σχολείο με περίπου 10.000 σπουδαστές (με αρκετούς ενήλικες) που εκπαιδεύει ειδικευμένους επαγγελματίες για τις ανάγκες της επιχειρηματικής κοινότητας στη Βόρεια Φινλανδία. Το Ιταλικό σχολείο που φιλοξένησε την συνάντηση έχει περίπου 1000 μαθητές ηλικίας 14-19 ετών και είναι ένα σχολείο επαγγελματικής εκπαίδευσης στους τομείς: Διεθνείς Σχέσεις και Οικονομικά; Γραφικά και Σχεδιασμός; Εμπορικές Υπηρεσίες και Οικονομικά; Κοινωνική πρόνοια και φροντίδες Υγείας; Τουρισμός. Το σχολείο μας έχει 326 μαθητές ηλικίας 15-18 ετών και είναι ένα γενικό σχολείο. Αυτές οι διαφορές των σχολείων θεωρούνται ως δυνητικά θετικό στοιχείο για το έργο, ιδιαίτερα όσον αφορά τη συμπληρωματικότητα των εταίρων.
Έντεκα μαθητές/τριές μας, με τη συνοδεία τριών εκπαιδευτικών, είχαν τη χαρά να ζήσουν μία ξεχωριστή εβδομάδα. Πολύ δύσκολο να καταγράψουμε τις αναμνήσεις μας, καθώς τα έντονα συναισθήματα υπερβαίνουν τις λέξεις.
Η ομάδα μας αποτελούνταν από τους μαθητές της Α’ τάξης: ΑΒΡΑΜΗ ΗΛΙΑΝΝΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ – ΛΥΔΙΑ, ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΙΝΑ, ΚΑΪΑΦΑ ΜΑΡΙΑ, ΜΙΧΑΛΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΟΡΤΕΝΤΖΙΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ – ΑΡΓΥΡΗ, ΜΠΑΛΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΝΤΟΝΤΑΙ ΕΛΕΝΗ, ΔΕΛΗΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟ, ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟ ΙΩΑΝΝΗ, ΚΟΝΤΑΡΑ ΔΙΟΝΥΣΙΟ. Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ και ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Με την άφιξη στο σχολείο, μας υποδέχτηκαν θερμά οι οικογένειες φιλοξενίας των μαθητών μας. Η πρώτη μας μέρα στο σχολείο ξεκίνησε με ένα χαρούμενο καλωσόρισμα. Η ομάδα μαθητών κάθε χώρας προέβη καταρχήν σε παρουσίαση στους μαθητές των άλλων χωρών σχετικά με τους κύριους τόπους πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς της περιοχής της.
Στην συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε διεθνικές ομάδες (8-9 μαθητές σε κάθε ομάδα) όπου συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν πληροφορίες και δημιούργησαν μια κοινή παρουσίαση επάνω στο θέμα της προσβασιμότητας (accessibility) και της ένταξης (inclusion) στον πολιτιστικό τουρισμό από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Ιδιαίτερα επικεντρώθηκαν στο ζήτημα της πραγματοποίησης συνεντεύξεων σε ΜΚΟ και ομάδες με διαφορετικές αναπηρίες, όσον αφορά την προσβασιμότητα και την εμπειρία τους με την ιδιότητα του πολίτη και του τουρίστα με ειδικές ανάγκες. Επίσης, μέσω της προσέγγισης της έρευνας δράσης οι μαθητές έπρεπε να επισκεφτούν 1-2 τοποθεσίες πολιτιστικής κληρονομιάς της Ρώμης για να συγκρίνουν τις ανάγκες που εκφράζουν οι πολίτες με τη συγκεκριμένη πραγματικότητα των χώρων πολιτιστικής κληρονομιάς.
Στο πλαίσιο αυτό επισκεφτήκαμε τα γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ρώμη όπου και μας ενημέρωσε για το έργο του ο υπεύθυνος εκπρόσωπος τύπου κ. Μαουρίσιο Μολινάρι (ολικά τυφλός) και ο οποίος επίσης παρουσίασε την εργασιακή εμπειρία του στους μαθητές και πώς θα πρέπει να παίρνουν μια καλή συνέντευξη από τα άτομα με αναπηρίες.