Ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA201 “PROBOT : PROgramming ROBots”

Category: PROBOT [2017-20]
Published: Friday, 14 May 2021

User Rating: 0 / 5

Star inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive

probot logo

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα “PROBOT : PROgramming ROBots”, στο οποίο το 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου συμμετείχε ως εταίρος. Το πρόγραμμα, ενταγμένο στο πλαίσιο της δράσης ΚΑ2 – Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης του Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ201, ήταν τριετούς διάρκειας (2018 – 2021) και χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν, εκτός από το 1ο ΓΕΛ Αιγίου, οι :

1.    University of Silesia in Katowice, Πολωνία (Συντονιστής)
2.    Edu-Res Foundation,  Πολωνία
3.    Akademicki Zespół Szkół Ogólnokształcących, Πολωνία
4.    Istituto d'Istruzione Superiore "Erasmo da Rotterdam" - Ιταλία
5.    Grammar School Jurija Vege Idrija, Σλοβενία
6.    SOU Jane Sandanski Strumica, Β. Μακεδονία
7.    KTU Lyceum of Engineering, Kaunas, Λιθουανία

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν πέντε διεθνικές συναντήσεις εκπαιδευτικών. Η συνεργασία με συναδέλφους με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο, χαρακτήρα και βιώματα, αλλά και η χαρά και η ομορφιά του ταξιδιού πλούτισαν τα διδακτικά μας εργαλεία μα και τις εμπειρίες της ζωής μας.

Read more: Ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA201 “PROBOT : PROgramming ROBots”

PROBOT - 3η συνάντηση Κάουνας

Category: PROBOT [2017-20]
Published: Tuesday, 06 November 2018

User Rating: 5 / 5

Star activeStar activeStar activeStar activeStar active

3η συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος

Erasmus+ KA201

«Learn to code using robots - PROBOT»

στο Κάουνας της Λιθουανίας

probot logo 

 

 

Το διήμερο 1 και 2 Φεβρουαρίου 2019, πραγματοποιήθηκε στο Κάουνας η 3η διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ201 «Learn to code using robots - PROBOT», το οποίο έχει ως στόχο την δημιουργία διεπιστημονικών μαθημάτων κατασκευής LegoEV3 ρομπότκαι προγραμματισμού τους σε γλώσσα Python, δηλ. μαθημάτων στα πλαίσια της λεγόμενης εκπαίδευσηςSTEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) που θα βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν τις Θετικές/Τεχνολογικές επιστήμες με έναν βιωματικό τρόπο.

Η συνάντηση φιλοξενήθηκε στο Τεχνολογικό Λύκειο του Κάουνας, με υπεύθυνο τον καθηγητή κ. RytisKoncevičius. Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τους καθηγητές Πληροφορικής Διαμαντόπουλο Νικόλαο και Σπανό Ηλία. Εκτός από την ελληνική και την λιθουανική ομάδα, στη συνάντηση συμμετείχαν και οι ομάδες από τα υπόλοιπα μέλη του προγ/τος που είναι: το Πανεπιστήμιο Σιλεσίας στο Κατοβίτσε Πολωνίας (συντονιστής έργου), το Διεθνές Πανεπιστημιακό Κέντρο Εκπαίδευσης της Σιλεσίας «EDU-RES», το Πολωνικό σχολείο «Akademicki Zespol Szkol Ogolnoksztalcacych nr 2» στο Χορζόφ, το Λύκειο «Jurija Vege» της πόλης Idrija της Σλοβενίας, το σχολείο «I.I.S. Erasmo da Rotterdam» του Τορίνο και το Λύκειο «Jane Sandanski» στην Στρούμιτσα της FYROM.

Read more: PROBOT - 3η συνάντηση Κάουνας

Δεύτερη συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA201 «Learn to code using robots - PROBOT » στο Τορίνο της Ιταλίας

Category: PROBOT [2017-20]
Published: Sunday, 27 May 2018

User Rating: 0 / 5

Star inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive

probot logo

Από τη Δευτέρα 14 Μαΐου 2018 έως και την Τρίτη 15 Μαΐου 2018, πραγματοποιήθηκε στο Τορίνο η δεύτερη διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ201 «Learn to code using robots - PROBOT», το οποίο έχει ως στόχο την δημιουργία διεπιστημονικών projects κατασκευής LegoEV3 ρομπότ και προγραμματισμού τους σε γλώσσα Python, δηλ. μαθημάτων στα πλαίσια της λεγόμενης εκπαίδευσης STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) που θα βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν τις Θετικές/Τεχνολογικές επιστήμες με έναν βιωματικό τρόπο.

Η συνάντηση φιλοξενήθηκε στο σχολείο «I.I.S. Erasmo da Rotterdam» του Τορίνο, με υπεύθυνο τον καθηγητή κ. Dario Barca. Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τους καθηγητές Πληροφορικής Διαμαντόπουλο Νικόλαο και Σπανό Ηλία. Εκτός από την ελληνική και την ιταλική ομάδα, στη συνάντηση συμμετείχαν και οι ομάδες από τα υπόλοιπα μέλη του προγ/τος που είναι: το Πανεπιστήμιο Σιλεσίας στο Κατοβίτσε Πολωνίας (συντονιστής έργου), το Διεθνές Πανεπιστημιακό Κέντρο Εκπαίδευσης και Διεπιστημονικών Σπουδών της Σιλεσίας «EDU-RES», το Πολωνικό σχολείο «Akademicki Zespol Szkol Ogolnoksztalcacych nr 2» του Χορζόφ, το Λύκειο «Jurija Vege» της πόλης Idrija της Σλοβενίας, το Τεχνολογικό Λύκειο του Κάουνας της Λιθουανίας και το Λύκειο «Jane Sandanski» στην Strumica της πΓΔΜ.

Η δεύτερη αυτή συνάντηση, την 1η ημέρα της συνάντησης, είχε ως κύριο άξονα την παρουσίαση από τους συμμετέχοντες των σχολείων των πρακτικών STEMμαθημάτων που ανέπτυξαν την προηγούμενη περίοδο του προγράμματος, τα οποία -σύμφωνα με τον σκοπό του προγράμματος- προβλέπεται να ενισχύσουν την ελκυστικότητα των Θετικών/Τεχνολογικών Επιστημών στο σχολείο και να δράσουν αποτρεπτικά στην αντίληψη πολλών μαθητών ότι τα μαθήματα αυτά είναι πολύ θεωρητικά για να είναι χρήσιμα για οτιδήποτε στη ζωή τους. Τα συμπεράσματα μετά την παρουσίαση των STEM μαθημάτων ήταν τα εξής:

  • Μέσα από την σειρά των ειδικά σχεδιασμένων δραστηριοτήτων, τα παιδιά μπορούν να μάθουν τα βασικά δομικά υλικά μιας κατασκευής, να ανακαλύψουν τις μηχανές (τροχαλίες, γρανάζια, ρόδες, άξονες, μοχλοί), να εξερευνήσουν τους διάφορους τρόπους λειτουργίας τους, να ανακαλύψουν τους νόμους της μηχανικής εξερευνώντας και παρατηρώντας τους μηχανισμούς που κατασκευάζουν οι ίδιοι βήμα-βήμα και γενικά να αποκτήσουν κατασκευαστικές ικανότητες.
  • Τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν τα φυσικά μεγέθη της Μηχανικής (ταχύτητα, δύναμη, ροπή, τριβή κ.λπ.) και υπολογίζουν φυσικές ποσότητες που επιδρούν στη σχεδίαση και τη λειτουργία της κατασκευής τους, όπως η απόσταση, η γωνία βολής, το μήκος του άξονα μέσα από τον πειραματισμό, με την γνώση να γίνεται διασκέδαση.
  • Συνδυάζοντας γνώσεις από τις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία (χρησιμοποιούν αλγοριθμικό τρόπο σκέψης), τη μηχανική και τα μαθηματικά, τα παιδιά λειτουργούν μεθοδικά με στόχο πάντα να δώσουν τη λύση σε κάποιο πρόβλημα.
  • Γενικά με την έμφαση στην πρακτική εξάσκηση, τα παιδιά αντιλαμβάνονται φαινόμενα που θα ήταν πολύ δύσκολο να κατανοήσουν σε θεωρητικό επίπεδο.

Read more: Δεύτερη συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA201 «Learn to code using robots -...

Εναρκτήρια Συνάντηση Erasmus+ προγράμματος "PROBOT"

Category: PROBOT [2017-20]
Published: Wednesday, 17 January 2018

User Rating: 0 / 5

Star inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive

probot

Εναρκτήρια Συνάντηση

Erasmus+ KA201 προγράμματος

PROBOTlearning PROgramming using roBOTs -

 

Η εναρκτήρια συνάντηση του Erasmus+ προγράμματος  PROBOT (learning PROgramming using roBOTs) πραγματοποιήθηκε στις 11-12 Ιανουαρίου 2018 στο Κατοβίτσε (Πολωνία). Εκεί, 2 εκπρόσωποι από κάθε οργανισμό-εταίρο συγκεντρώθηκαν για να συζητήσουν λεπτομερώς τις μελλοντικές δράσεις του έργου.Το πρόγραμμα PROBOT θα διαρκέσει από τον Νοέμβριο του 2017 έως και τον Αύγουστο του 2020. Η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος στο 1ο ΓΕΛ Αιγίου αποτελείται από τον Δ/ντή του σχολείου κ. Ανδρέου Ηλ., τους καθηγητές Πληροφορικής κ. Διαμαντόπουλο Ν. και κ. Σπανό Ηλ., τον Μαθηματικό κ. Ποταμίτη Σπ. και την καθηγήτρια Αγγλικών κα. Μπράμη Αν.

Οι εταίροι του έργου

  • Πολωνία: Πανεπιστήμιο Σιλεσίας (Κατοβίτσε) - Συντονιστής έργου, Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Φυσικών Επιστημών της Σιλεσίας EDU-RES (Χορζώφ), Ακαδημαϊκό συγκρότημα δευτεροβάθμιων σχολείων (Χορζώφ)
  • Σλοβενία: Γυμνάσιο Γιούρι Βεγκά (Ίντριτζα)
  • Λιθουανία: Τεχνολογικό Ινστιτούτο του Κάουνας, Τμήμα Μηχανικών (Κάουνας)
  • Ιταλία: Ινστιτούτο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης “Erasmo Da R” (Τορίνο)
  • πΓΔΜ: Γυμνάσιο "Jane Sandanski", (Στρούμιτσα)
  • Ελλάδα: 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου (Αίγιο)

Read more: Εναρκτήρια Συνάντηση Erasmus+ προγράμματος "PROBOT"

Θεατρικό 2015
Αίθουσα Τελετών
Εργαστήριο Φυσικής
1ος Όροφος
Ανατολικό Προαύλιο
Εργαστήριο Πληροφορικής
Αίθριο
Βόρειο Προαύλιο
Βιβλιοθήκη
1ο ΓΕΛ Αιγίου