Δεύτερη συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA201 «Learn to code using robots - PROBOT » στο Τορίνο της Ιταλίας

Category: PROBOT [2017-20] Published: Sunday, 27 May 2018

User Rating: 0 / 5

Star inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive
 

probot logo

Από τη Δευτέρα 14 Μαΐου 2018 έως και την Τρίτη 15 Μαΐου 2018, πραγματοποιήθηκε στο Τορίνο η δεύτερη διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ201 «Learn to code using robots - PROBOT», το οποίο έχει ως στόχο την δημιουργία διεπιστημονικών projects κατασκευής LegoEV3 ρομπότ και προγραμματισμού τους σε γλώσσα Python, δηλ. μαθημάτων στα πλαίσια της λεγόμενης εκπαίδευσης STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) που θα βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν τις Θετικές/Τεχνολογικές επιστήμες με έναν βιωματικό τρόπο.

Η συνάντηση φιλοξενήθηκε στο σχολείο «I.I.S. Erasmo da Rotterdam» του Τορίνο, με υπεύθυνο τον καθηγητή κ. Dario Barca. Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τους καθηγητές Πληροφορικής Διαμαντόπουλο Νικόλαο και Σπανό Ηλία. Εκτός από την ελληνική και την ιταλική ομάδα, στη συνάντηση συμμετείχαν και οι ομάδες από τα υπόλοιπα μέλη του προγ/τος που είναι: το Πανεπιστήμιο Σιλεσίας στο Κατοβίτσε Πολωνίας (συντονιστής έργου), το Διεθνές Πανεπιστημιακό Κέντρο Εκπαίδευσης και Διεπιστημονικών Σπουδών της Σιλεσίας «EDU-RES», το Πολωνικό σχολείο «Akademicki Zespol Szkol Ogolnoksztalcacych nr 2» του Χορζόφ, το Λύκειο «Jurija Vege» της πόλης Idrija της Σλοβενίας, το Τεχνολογικό Λύκειο του Κάουνας της Λιθουανίας και το Λύκειο «Jane Sandanski» στην Strumica της πΓΔΜ.

Η δεύτερη αυτή συνάντηση, την 1η ημέρα της συνάντησης, είχε ως κύριο άξονα την παρουσίαση από τους συμμετέχοντες των σχολείων των πρακτικών STEMμαθημάτων που ανέπτυξαν την προηγούμενη περίοδο του προγράμματος, τα οποία -σύμφωνα με τον σκοπό του προγράμματος- προβλέπεται να ενισχύσουν την ελκυστικότητα των Θετικών/Τεχνολογικών Επιστημών στο σχολείο και να δράσουν αποτρεπτικά στην αντίληψη πολλών μαθητών ότι τα μαθήματα αυτά είναι πολύ θεωρητικά για να είναι χρήσιμα για οτιδήποτε στη ζωή τους. Τα συμπεράσματα μετά την παρουσίαση των STEM μαθημάτων ήταν τα εξής:

  • Μέσα από την σειρά των ειδικά σχεδιασμένων δραστηριοτήτων, τα παιδιά μπορούν να μάθουν τα βασικά δομικά υλικά μιας κατασκευής, να ανακαλύψουν τις μηχανές (τροχαλίες, γρανάζια, ρόδες, άξονες, μοχλοί), να εξερευνήσουν τους διάφορους τρόπους λειτουργίας τους, να ανακαλύψουν τους νόμους της μηχανικής εξερευνώντας και παρατηρώντας τους μηχανισμούς που κατασκευάζουν οι ίδιοι βήμα-βήμα και γενικά να αποκτήσουν κατασκευαστικές ικανότητες.
  • Τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν τα φυσικά μεγέθη της Μηχανικής (ταχύτητα, δύναμη, ροπή, τριβή κ.λπ.) και υπολογίζουν φυσικές ποσότητες που επιδρούν στη σχεδίαση και τη λειτουργία της κατασκευής τους, όπως η απόσταση, η γωνία βολής, το μήκος του άξονα μέσα από τον πειραματισμό, με την γνώση να γίνεται διασκέδαση.
  • Συνδυάζοντας γνώσεις από τις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία (χρησιμοποιούν αλγοριθμικό τρόπο σκέψης), τη μηχανική και τα μαθηματικά, τα παιδιά λειτουργούν μεθοδικά με στόχο πάντα να δώσουν τη λύση σε κάποιο πρόβλημα.
  • Γενικά με την έμφαση στην πρακτική εξάσκηση, τα παιδιά αντιλαμβάνονται φαινόμενα που θα ήταν πολύ δύσκολο να κατανοήσουν σε θεωρητικό επίπεδο.

probot 4

Το πρωινό της 2ης ημέρας του προγράμματος είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε την Ιταλική πολυεθνική εταιρεία COMAU (COnsorzio MAcchine Utensili) που εδρεύει στο Τορίνο της Ιταλίας και είναι μέλος του Ομίλου FCA. Η COMAU είναι μια ολοκληρωμένη εταιρεία στον τομέα του βιομηχανικού αυτοματισμού με ένα διεθνές δίκτυο 35 επιχειρησιακών κέντρων, 15 μονάδων παραγωγής και 5 κέντρων καινοτομίας παγκοσμίως. Η εταιρεία προσφέρει υπηρεσίες, προϊόντα και τεχνολογίες για την κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών παραγωγής για βιομηχανίες που καλύπτουν ένα φάσμα από την αυτοκινητοβιομηχανία, τους σιδηροδρόμους, την βαριά βιομηχανία έως τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Τα προϊόντα και οι λύσεις της εταιρίας υποστηρίζονται από ένα εξελιγμένο περιβάλλον 3D ανάπτυξης και από τρεις κύριους πυλώνες καινοτομίας: εύχρηστες λύσεις, παραγωγή προστιθέμενης αξίας και συνεργασία ανθρώπου-ρομπότ.

probot 5

Τo απόγευμα της 2ης και τελευταίας ημέρα της συνάντησης συζητήθηκαν η μέχρι στιγμής πορεία και η μελλοντική εξέλιξη των εργασιών του προγράμματος. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε  αξιολόγηση και αναστοχασμός για το πρώτο εξάμηνο εφαρμογής του προγράμματος, για το παραγόμενο έργο (εκπαιδευτικό υλικό σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή) και για τους στόχους και τα έργα που θα πρέπει να υλοποιηθούν κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου χρόνου εφαρμογής του προγράμματος. Τέλος, καθορίστηκε η ημερομηνία της επόμενης συνάντησης που θα πραγματοποιηθεί στο Κάουνας της Λιθουανίας το Φεβρουάριο του 2018.

Στις παράλληλες εκδηλώσεις του επίσημου προγράμματος οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την πλούσια Ιστορία, Τέχνη, Αρχιτεκτονική και Γαστρονομία της πόλης του Τορίνο και να επισκεφθούμε τα πολλά και πανέμορφα αξιοθέατα στο Τορίνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Τορίνο ήταν η πρωτεύουσα της Ιταλίας πριν από την μεταφορά της πρωτεύουσας της χώρας στην Ρώμη.

Η διοργάνωση στέφθηκε, για άλλη μία φορά με απόλυτη επιτυχία, όχι μόνο σχετικά με τους συγκεκριμένους στόχους του προγράμματος, αλλά και στο πλαίσιο των αλληλεπιδράσεων των καθηγητών των έξι χωρών, ως πρακτική οικοδόμησης συνεργασίας και αλληλοσεβασμού των διαφορετικών πολιτισμών. Όλοι οι εταίροι ευχαρίστησαν θερμά τον υπεύθυνο καθηγητή του Ιταλικού σχολείου κ. DarioBarcaκαθώς και τους εκπαιδευτικούς του Ιταλικού σχολείου για τη θερμή φιλοξενία και την άψογη διοργάνωση. Όλες οι δράσεις που έλαβαν χώρα στο πλαίσιο της συνάντησης προβλήθηκαν από μέρος των τοπικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ηλεκτρονικών και έντυπων.

 

Το πλήρες μάθημα που δημιούργησε το σχολείο μας μπορείτε να το κατεβάσετε και να το χρησιμοποιήσετε από εδώ.

 

Αναφορές:

       Τοπικός Τύπος:

 

Hits: 646
Εργαστήριο Πληροφορικής
1ος Όροφος
Βόρειο Προαύλιο
Θεατρικό 2015
Βιβλιοθήκη
Αίθουσα Τελετών
Ανατολικό Προαύλιο
Εργαστήριο Φυσικής
1ο ΓΕΛ Αιγίου
Αίθριο