3η Συνάντηση του Erasmus+ προγ/τος ELMO στην Imperia, Ιταλία 3-7 Οκτωβρίου 2022
Ο Ιταλός εταίρος, Liceo Statale "G.P. Vieusseux", φιλοξένησε την 3η διακρατική συνάντηση των εταίρων του έργου ELMO (Environmental Learning through MObile devices), στην Imperia της Ιταλίας 3-7 Οκτωβρίου 2022. Οι ομάδες της Νορβηγίας και της Ισπανίας ήταν φυσικά παρούσες ενώ η ελληνική ομάδα λόγω του Covid συμμετείχε εικονικά από το Αίγιο.
Ημέρα 1η
Μας υποδέχτηκε ο διευθυντής του σχολείου Liceo Statale G.P. Vieusseux. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ένα εργαστήριο για την εκμάθηση μέσω κινητών συσκευών. Ο Δρ. Kevin Burden, από το Πανεπιστήμιο του Hull, ο οποίος είναι ειδικός στη μάθηση μέσω φορητών συσκευών, εξήγησε πώς προέκυψε η εκμάθηση μέσω φορητών συσκευών. Τόνισε ότι όταν παρουσιάστηκε το iPhone και το iPad, τα περισσότερα πράγματα που κάναμε σε έναν υπολογιστή μπορούσαμε πλέον να τα κάνουμε χωρίς περιορισμό σε χρόνο και χώρο (για παράδειγμα στην τάξη).
Χρησιμοποιήσαμε το iPac-framework για να αξιολογήσουμε τρεις σημαντικές πτυχές χρήσης των κινητών συσκευών για εκμάθηση:
- Εξατομίκευση: προσαρμογή και ειδίκευση
- Αυθεντικότητα: πλαίσιο και εργασία
- Συνεργασία: συνομιλία και συνδημιουργία: εστίαση στη διαλογική διαδικασία
Στο τέλος της ημέρας έγινε μια ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της Imperia, από τον Davide, τον οικοδεσπότη μας και τον συντονιστή του σχολείου για διεθνή έργα και συνεργάτη στο Elmo.
Ημέρα 2η
Παρουσιάστηκαν οι μελέτες περίπτωσης από όλους τους εταίρους και έγινε αξιολόγησή τους με βάση το iPac μοντέλο. Το Νορβηγικό σχολείο παρουσίασε μια δραστηριότητα για τα πλαστικά στους ωκεανούς με την χρήση ενός ebook (χρησιμοποιώντας το Book Creator). Ο Δρ. Kevin Burden το χρησιμοποίησε την δραστηριότητα αυτή για να επιδείξει πως γίνεται η αξιολόγηση με το iPac. Η Bård Inge έδειξε την πλατφόρμα Curipod, μια διαδραστική πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί για τη διαδικτυακή συζήτηση των μαθητών μας σχετικά με τη βιωσιμότητα σε επόμενο στάδιο του έργου. Τέλος, ο Δρ. Kevin Burden ολοκλήρωσε την ημέρα με μια διάλεξη για καινοτόμες δραστηριότητες μάθησης μέσω κινητού.
Ημέρα 3η
Δύο πολύ καλά προετοιμασμένοι μαθητές από το Ιταλικό σχολείο μας έκαναν διαλέξεις για το πώς να μπορούμε να οργανώσουμε στο σχολείο μας μια συζήτηση (dabate) και να την αξιολογήσουμε. Αυτή η εξαιρετική μέθοδος διαλόγου θα είναι χρήσιμη για όλους μας όταν σχεδιάσουμε αργότερα δραστηριότητες συζήτησης με τους μαθητές μας. Στη συνέχεια, μοιραστήκαμε τα βίντεο παρουσίασης της Μελέτης Περίπτωσης που κατασκευάσαμε. Εδώ μπορείτε να δείτε τη μελέτη περίπτωσης του Νορβηγικού σχολείου: https://www.youtube.com/watch?v=-in0ET1dZ8E. Το σχολείο μας δημιούργησε μια εικονική περιήγηση για ένα θαύμα της φύσης, ένα πολύ μικροσκοπικό εκκλησάκι που έχει διαμορφωθεί στην κοιλότητα ενός τεράστιου, ιστορικού γέρικου πλάτανου σε ένα χωριό πολύ κοντά στην πόλη μας, την Πλατανιώτισσα. Το βίντεο που παρουσιάζει αυτή την εικονική περιήγηση μπορείτε να το δείτε εδώ https://youtu.be/Cbheh3MQu-Q. Κι εδώ βρίσκεται η ίδια η περιήγηση: https://roundme.com/tour/898152/view/2820227/.
Ημέρα 4η
Η 4η ημέρα περιλάμβανε εκδρομή στη Γένοβα και ξενάγηση από τους Ιταλούς οικοδεσπότες μας Davide και Emanuela.
http://1lyk-aigiou.ach.sch.gr/index.php/en/to-sxoleio-mas/evropaika-programmata/elmo-2020-23/258-3i-synantisi-tou-erasmus-prog-tos-elmo-stin-imperia-italia-3-7-oktovriou-2022#sigFreeIdf53638f124