Βράβευση στο Διαγωνισμό Φωτογραφίας: «Αποτυπώνω τα υδάτινα συστήματα του τόπου μου» [2024]
Συμμετοχή στο διαγωνισμό Astro-pi της ESA
Πρώτη Πανελλήνια θέση για το Σχολείο μας στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Climate Detectives της ESA
Η ομάδα μαθητών του σχολείου μας «Detectives_007» συμμετείχε στον διαγωνισμό της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος (ESA) “ClimateDetectives”. Την ομάδα αποτελούν οι μαθητές-τρίες:
- Άνδρια Καραθανάση
- Αντώνης Κόμης
- Βανέσα Γρηγοριάδη
- Δανάη Οικονόμου
- Κώστας Ρούβαλης
- Νίκος Ραμπαβίλας
- Πολύδωρος Σπανός
και ο υπεύθυνος καθηγητής πληροφορικής του σχολείου, Ηλίας Σπανός.
Ο διαγωνισμός ήταν πανευρωπαϊκός και αφορούσε στη μελέτη περιβαλλοντικών προβλημάτων. Η δικιά μας μελέτη είχε τίτλο «Αναζητείται το Φθινόπωρο». Συγκρίναμε τις θερμοκρασίες του φετινού Φθινοπώρου με αυτές προηγούμενων ετών καθώς και δορυφορικές φωτογραφίες από φυλλοβόλα δάση (στον Όλυμπο και στη Φολόη). Χρησιμοποιώντας και κώδικα σε Python που συγγράψαμε για να υπολογίσουμε το ποσοστό του κιτρινίσματος των φύλλων, καταλήξαμε σε ποσοτικά συμπεράσματα για την καθυστέρηση έλευσής του.
Η αξιολόγηση των υποβληθεισών από τα Ελληνικά σχολεία έργων έγινε από τον ESERO Greece και η δική μας συμμετοχή βαθμολογήθηκε με τη μέγιστη βαθμολογία και μας απονεμήθηκε η πρώτη θέση στην Ελλάδα!
Το βραβείο για την πρώτη ομάδα κάθε χώρας είναι η συμμετοχή σε μια διήμερη εκδήλωση στο ESRIN (Κέντρο Παρατήρησης της Γης της ESA, Frascati, Ιταλία) τα έξοδα της οποίας θα καλυφθούν από την ESA. Δυστυχώς η ομάδα του σχολείου μας δεν θα συμμετάσχει, καθώς δεν της επετράπη η μετακίνηση, λόγω του ότι η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 20-21 Μαΐου, διάστημα κατά το οποίο έχουν ξεκινήσει οι ενδοσχολικές εξετάσεις.
2ο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Τρισδιάστατης Σχεδίασης ST3dM
Το σχολείο μας συμμετείχε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό τρισδιάστατης εκτύπωσης ST3dM 2023.
Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από το τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και για τη σχολική χρονιά 2022-23 το θέμα ήταν "Η πόλη μας".
Η συμμετοχή μας κατέκτησε το 2ο βραβείο.
Την ομάδα του σχολείου μας αποτελούν οι μαθητές-τριες:
- Βασιλική Καρακάση
- Άννα Κρητικού
- Στέφανος Ράμφος
- Πολύδωρος Σπανός
- Νεφέλη Σταυροπούλου
- Βασιλική Χρυσανθακοπούλου
τους οποίους υποστήριξαν οι καθηγητές πληροφορικής του σχολείου:
- Νικόλαος Διαμαντόπουλος και
- Ηλίας Σπανός
Το αντικείμενο που επιλέξαμε να μελετήσουμε και να κατασκευάσουμε ήταν ένας θρυμματιστής κλαδιών.
Διαβάστε περισσότερα: 2ο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Τρισδιάστατης Σχεδίασης ST3dM
1ο Βραβείο στο Διαγωνισμό Φωτογραφίας: «Αποτυπώνω τα υδάτινα συστήματα του τόπου μου»
Ο Μαθητής της Α` τάξης του σχολείου μας Πολύδωρος Σπανός κέρδισε το 1ο βραβείο στον διαγωνισμό φωτογραφίας «Αποτυπώνω τα υδάτινα συστήματα του τόπου μου» που διοργάνωσαν το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας (ΜΕΤ) του Πανεπιστημίου Πατρών και τα τμήματα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας! Υπεύθυνος εκπαιδευτικός ήταν ο καθηγητής πληροφορικής του σχολείου μας Νικόλαος Διαμαντόπουλος.
Η φωτογραφία είχε τίτλο "Όταν η Φύση Ζωγραφίζει κι ο Φακός Απαθανατίζει" και τραβήχθηκε στον υδροβιότοπο της λιμνοθάλασσας Αλυκής Αιγίου.
Το 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου κατέλαβε την 3η θέση στον πρώτο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ιδεών Κοινωνικής Καινοτομίας
Το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του British Council, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση, με τίτλο SkillsClubs: Δεξιότητες νέων για τον 21ο αιώνα, ολοκλήρωσε την πρώτη χρονιά υλοποίησής του σε σχολεία της χώρας μας, με την πραγματοποίηση τουπρώτου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ιδεών Κοινωνικής Καινοτομίας. Σχολικές ομάδες από όλη την Ελλάδα ανταποκρίθηκαν στο κάλεσματων διοργανωτών, καταθέτοντας ευφάνταστες προτάσεις δράσεων που στόχο τους έχουν να απαντήσουν σε ένα κοινωνικό ή περιβαλλοντικό πρόβλημα που απασχολεί την κοινότητά τους, εντός ή εκτός σχολείου.
«ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ»: 2o ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΤΟΥ 1ου ΓΕΛ ΑΙΓΙΟΥ
Το δεύτερο βραβείο και τον τίτλο της «2ης Kαλύτερης Εικονικής Επιχείρησης» κατέκτησε το σχολείο μας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό "Life Skills: Αναπτύσσοντας Κοινωνικούς Επιχειρηματίες" που διοργανώνει κάθε χρόνο το British Council και ο οποίος φέτος λόγω της πανδημίας διοργανώθηκε διαδικτυακά την Πέμπτη 27 Μαΐου 2021. Το 2ο βραβείο συνοδευόταν και από μια δωροεπιταγή 400€ για τους μαθητές μας και 200€ για τον εκπαιδευτικό μας από τους χορηγούς του προγ/τος που ήταν ο ΟΑΕΔ και η τράπεζα HSBC. H κριτική επιτροπή του προγράμματος εξέτασε πάνω από 80 υποψηφιότητες από σχολεία όλων των τύπων (Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΙΕΚ, ΣΔΕ) όπου υλοποιούνται προγράμματα επιχειρηματικότητας και ξεχώρισε για τον τελικό οκτώ (8) σχολεία μεταξύ των οποίων και το δικό μας το οποίο τελικά κατάκτησε την 2η θέση.
Οι μαθητές της Α΄ τάξης Βάλια Καρακάση, Μάριος Κατεργάρης, Άγγελος Κάσα και Βασίλης Αργυρόπουλος υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Πληροφορικής Διαμαντόπουλου Νίκου εμπνεύστηκαν την δημιουργία της εικονικής επιχείρησης KOI.T.A (ΚΟΙνωνική Τράπεζα Απορριμμάτων), σκοπός της οποίας είναι η δημιουργίας ενός συστήματος ανταποδοτικής ανακύκλωσης με κοινωνική και οικολογική ευαισθησία. Η κεντρική φιλοσοφία της ΚΟΙ.Τ.Α είναι να δίνει δουλειά σε μακροχρόνια ανέργους της πόλης μας ώστε να συλλέγουν/μεταφέρουν τα ανακυκλώσιμα ανόργανα απορρίμματα από σημεία υψηλής παραγωγής ανακυκλώσιμων (εστίαση, δημόσιες υπηρεσίες, χώρους συνάθροισης κοινού, κλπ.) και από σπίτια ηλικιωμένων σε πράσινα σημεία της επιχείρησής μας. Οι κάτοικοι της πόλης μας μπορούν να φέρνουν τα ανακυκλώσιμά τους στα πράσινα σημεία μας και ως ανταπόδοση εμείς θα τους δίνουμε ένα συμβολικό αντίτιμο σε κουπόνι που θα μπορεί να εξαργυρωθεί μόνο στις τοπικές επιχειρήσεις ώστε το χρήμα να παραμένει στην πόλη μας. Με την ανταπόδοση (κουπόνια) που παρέχουμε στους κατοίκους δίνουμε ένα πρόσθετο κίνητρο να συμμετέχουν στην προσπάθεια ανακύκλωσης. Θέλουμε τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα να αποκτήσουν συμβολική αξία.
Περισσότερες λεπτομέρειες για την επιχείρησή μας μπορείτε να δείτε στο σύνδεσμο: https://www.facebook.com/watch/184795288650/932534130879174 ο οποίος περιέχει το βίντεο με την παρουσίαση που έκαναν όλοι οι μαθητές στον διαγωνισμό.