Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 «inTOUR – Προσβάσιμος Τουρισμός»
Από τις 21 έως και 25 Σεπτεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε στο 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου η 3η συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ (ΚΑ2) με τίτλο «inTOUR-Προσβάσιμος Τουρισμός» και θέμα «Τεχνολογία στην Προσβασιμότητα - Μια καινοτόμος προσέγγιση για Τουρισμό και Πολιτισμό χωρίς εμπόδια». Στην συνάντηση συμμετείχαν 10 μαθητές και 3 καθηγητές από ένα σχολείο της Ρώμης καθώς και 10 μαθητές και οι 2 καθηγητές Πληροφορικής του σχολείου μας, Διαμαντόπουλος Νίκος και Σπανός Ηλίας.
Κατά την διάρκεια της συνάντησης έγινε επισκόπηση των εφαρμογών για κινητά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη ατόμων με αναπηρία στις τουριστικές τους δραστηριότητες. Οι μαθητές σε μικτές ομάδες παρουσίασαν από μια εφαρμογή για κινητά για άτομα με προβλήματα όρασης/ακοής. Πραγματοποιήθηκε εργαστήριο για την ανάπτυξη εφαρμογών για κινητά για ΑΜΕΑ στην ανοικτή πλατφόρμα App Inventor. Στο τέλος του εργαστηρίου οι μαθητές ανέπτυξαν μια εφαρμογή προσβασιμότητας (μεταφραστή) για κινητά Android σε δοκιμαστική έκδοση. Τέλος οι μαθητές ερεύνησαν και πρότειναν σημαντικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην πόλη του Αιγίου για να καταστεί ο τουρισμός περισσότερο προσβάσιμος.
Διαβάστε περισσότερα: Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 «inTOUR – Προσβάσιμος Τουρισμός»
10 ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ 3 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ 1ου ΓΕΛ ΑΙΓΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΓΩΜΕΝΗ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ,ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ KA2
Στα πλαίσια της δεύτερης διακρατικής συνάντησης των εταίρων εκπαιδευτικών και μαθητών από την Ιταλία, τη Φινλανδία και την Ελλάδα που συμμετέχουν στη Στρατηγική Σύμπραξη του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+/KA229 με τίτλο “inTOUR: Inclusive tourism for inclusive Europe” και η οποία πραγματοποιήθηκε στο σχολείο OSAO στην πόλη Oulu της Φινλανδίας, 10 μαθητές και 3 εκπαιδευτικοί του 1ου ΓΕΛ Αιγίου ταξίδεψαν στη Φινλανδία από 22 έως 29 Νοεμβρίου 2019.
Γενικοί σκοποί του προγράμματος είναι να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές στο θέμα της ένταξης και της προσβασιμότητας σε χώρους πολιτιστικής/φυσικής κληρονομιάς, δίνοντάς τους τα κατάλληλα ερεθίσματα ώστε να μπορέσουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με τον συγκεκριμένο τομέα στο μέλλον. Ειδικότερα, στο σχολείο OSAO της Φινλανδίας, οι δράσεις επικεντρώθηκαν στην παρουσίαση επιλεγμένων καλών πρακτικών προσβασιμότητας σε χώρους πολιτισμού και φυσικής ομορφιάς της Φινλανδίας. Ταυτόχρονα δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές και καθηγητές να παρακολουθήσουν το διάσημο φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα που αναδεικνύει τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητες των μαθητών, να συμμετάσχουν σε βιωματικές δράσεις εντός και εκτός του σχολείου, να εξασκήσουν την Αγγλική γλώσσα μέσα σε συνθήκες πραγματικής επικοινωνίας.
Η πρώτη μας μέρα στο Όουλου το Σάββατο 23/11/19 ξεκίνησε με ένα χαρούμενο καλωσόρισμα από την Φινλανδική ομάδα στο χώρο διαμονής μας, την δημιουργία διεθνικών ομάδων και την περιήγηση στο κέντρο του Όουλου ώστε κάθε ομάδα να συλλέξει πληροφορίες προσβασιμότητας για τα πιο σημαντικά τουριστικά αξιοθέατα της πόλης. Η περιήγηση ολοκληρώθηκε στο μουσείο της πόλης όπου είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε την ιστορία της πόλης σε διάφορες χρονικές περιόδους. Μετά από φαγητό στο κύριο εμπορικό κέντρο Valkea είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε το φεστιβάλ φωτός Lumo που διοργανώνεται κάθε χρόνο αυτές τις ημέρες στην πόλη του Όουλου.
Η επόμενη ημέρα Κυριακή 24/11/19, δεν περιελάμβανε κάποια κοινή δραστηριότητα, και έτσι είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε το χωριό του Άγιου Βασίλη στο Ροβανιέμι, να περάσουμε στον Αρκτικό κύκλο και να νιώσουμε όλοι μας σαν μικρά παιδιά.
Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου στην Ρώμη μέσω Erasmus+
Θέμα: «Ένταξη και προσβασιμότητα σε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς»
Αντιπροσωπία από έντεκα μαθητές και τρεις συνοδούς καθηγητές του σχολείου μας συμμετείχε την εβδομάδα από 25/02/2019 έως την Κυριακή 03/03/2019, στην πρώτη ανταλλαγή μαθητών στην Ρώμη, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο «inTOUR: Inclusive tourism for inclusive Europe», στο οποίο συμμετέχει το 1ο ΓΕΛ Αιγίου μαζί με σχολεία από άλλες δύο χώρες, την Ιταλία, η οποία έχει αναλάβει το συντονισμό, και την Φιλανδία. Στόχος της συνάντησης ήταν να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές στο θέμα της ένταξης και της προσβασιμότητας σε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς, υποστηρίζοντάς τους να ασχοληθούν ενεργά με την προοπτική πρόσβασης των ατόμων με αναπηρίες σε χώρους πολιτισμού.
Συντονιστής του προγράμματος είναι το Ιταλικό σχολείο της Ρώμης «IIS Luigi Einaudi» και εταίροι: το σχολείο μας και το σχολείο OSAO, που βρίσκεται στην πόλη Oulu της Φινλανδίας. Τα τρία σχολεία διαφέρουν πολύ μεταξύ τους, όσον αφορά τον προσανατολισμό και τα προγράμματα σπουδών. Το σχολείο OSAO είναι επαγγελματικό σχολείο με περίπου 10.000 σπουδαστές (με αρκετούς ενήλικες) που εκπαιδεύει ειδικευμένους επαγγελματίες για τις ανάγκες της επιχειρηματικής κοινότητας στη Βόρεια Φινλανδία. Το Ιταλικό σχολείο που φιλοξένησε την συνάντηση έχει περίπου 1000 μαθητές ηλικίας 14-19 ετών και είναι ένα σχολείο επαγγελματικής εκπαίδευσης στους τομείς: Διεθνείς Σχέσεις και Οικονομικά; Γραφικά και Σχεδιασμός; Εμπορικές Υπηρεσίες και Οικονομικά; Κοινωνική πρόνοια και φροντίδες Υγείας; Τουρισμός. Το σχολείο μας έχει 326 μαθητές ηλικίας 15-18 ετών και είναι ένα γενικό σχολείο. Αυτές οι διαφορές των σχολείων θεωρούνται ως δυνητικά θετικό στοιχείο για το έργο, ιδιαίτερα όσον αφορά τη συμπληρωματικότητα των εταίρων.
Έντεκα μαθητές/τριές μας, με τη συνοδεία τριών εκπαιδευτικών, είχαν τη χαρά να ζήσουν μία ξεχωριστή εβδομάδα. Πολύ δύσκολο να καταγράψουμε τις αναμνήσεις μας, καθώς τα έντονα συναισθήματα υπερβαίνουν τις λέξεις.
Η ομάδα μας αποτελούνταν από τους μαθητές της Α’ τάξης: ΑΒΡΑΜΗ ΗΛΙΑΝΝΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ – ΛΥΔΙΑ, ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΙΝΑ, ΚΑΪΑΦΑ ΜΑΡΙΑ, ΜΙΧΑΛΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΟΡΤΕΝΤΖΙΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ – ΑΡΓΥΡΗ, ΜΠΑΛΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΝΤΟΝΤΑΙ ΕΛΕΝΗ, ΔΕΛΗΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟ, ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟ ΙΩΑΝΝΗ, ΚΟΝΤΑΡΑ ΔΙΟΝΥΣΙΟ. Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ και ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Με την άφιξη στο σχολείο, μας υποδέχτηκαν θερμά οι οικογένειες φιλοξενίας των μαθητών μας. Η πρώτη μας μέρα στο σχολείο ξεκίνησε με ένα χαρούμενο καλωσόρισμα. Η ομάδα μαθητών κάθε χώρας προέβη καταρχήν σε παρουσίαση στους μαθητές των άλλων χωρών σχετικά με τους κύριους τόπους πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς της περιοχής της.
Στην συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε διεθνικές ομάδες (8-9 μαθητές σε κάθε ομάδα) όπου συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν πληροφορίες και δημιούργησαν μια κοινή παρουσίαση επάνω στο θέμα της προσβασιμότητας (accessibility) και της ένταξης (inclusion) στον πολιτιστικό τουρισμό από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Ιδιαίτερα επικεντρώθηκαν στο ζήτημα της πραγματοποίησης συνεντεύξεων σε ΜΚΟ και ομάδες με διαφορετικές αναπηρίες, όσον αφορά την προσβασιμότητα και την εμπειρία τους με την ιδιότητα του πολίτη και του τουρίστα με ειδικές ανάγκες. Επίσης, μέσω της προσέγγισης της έρευνας δράσης οι μαθητές έπρεπε να επισκεφτούν 1-2 τοποθεσίες πολιτιστικής κληρονομιάς της Ρώμης για να συγκρίνουν τις ανάγκες που εκφράζουν οι πολίτες με τη συγκεκριμένη πραγματικότητα των χώρων πολιτιστικής κληρονομιάς.
Στο πλαίσιο αυτό επισκεφτήκαμε τα γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ρώμη όπου και μας ενημέρωσε για το έργο του ο υπεύθυνος εκπρόσωπος τύπου κ. Μαουρίσιο Μολινάρι (ολικά τυφλός) και ο οποίος επίσης παρουσίασε την εργασιακή εμπειρία του στους μαθητές και πώς θα πρέπει να παίρνουν μια καλή συνέντευξη από τα άτομα με αναπηρίες.
Διαβάστε περισσότερα: Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου στην Ρώμη μέσω Erasmus+