Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου στη Λετονία με το πρόγραμμα Erasmus+/ΚΑ2 PEALS
Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου συμμετέχει από πέρυσι στο πρόγραμμα Erasmus+/Δράση ΚΑ2 Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης, με τίτλο «PEALS Physical Education – Active Lifestyle», μαζί με σχολεία από τέσσερις άλλες ευρωπαϊκές χώρες: Ουγγαρία, Λετονία, Λιθουανία και Τσεχία.
Η διάρκειά του είναι διετής, 2018-2020. Σκοπός του προγράμματος είναι η ανάδειξη της αξίας του αθλητισμού και του ενεργού τρόπου ζωής στην βελτίωση της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών, στην ανάπτυξη σημαντικών κοινωνικών δεξιοτήτων (ομαδικότητα, τήρηση κανόνων και σεβασμός) και στην βελτίωση των εκπαιδευτικών επιδόσεων. Ο κύριος στόχος του προγ/τος είναι ο εμπλουτισμός του προγράμματος σπουδών της Φυσικής Αγωγής με νέες αθλητικές δραστηριότητες καθώς και η ανταλλαγή ιδεών για εκπαιδευτικά προγράμματα εκτός σχολικού ωραρίου με καλές πρακτικές φυσικών δραστηριοτήτων.
Η δεύτερη διακρατική συνάντηση πραγματοποιήθηκε στη Λετονία από 10 έως 16 Φεβρουαρίου 2019 στο σχολείο «Madonas Valsts ģimnāzija» στην πόλη Μαντόνα της Λετονίας. Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τον καθηγητή Πληροφορικής ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟ ΝΙΚΟΛΑΟ (υπεύθυνο του προγ/τος) και την καθηγήτρια Γαλλικών ΠΑΠΑΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ, και τις μαθήτριες της Β΄ τάξης ΜΕΛΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΚΑΪΑΦΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΠΑΓΩΝΗ ΑΝΝΑ-ΛΥΔΙΑ και ΖΟΤΑΪ ΜΑΡΙΛΕΝΑ. Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης 2 καθηγητές και 5 μαθητές από καθένα από τα υπόλοιπα τρία φιλοξενούμενα σχολεία και η λετονική 20μελής μαθητική ομάδα με 4 εκπαιδευτικούς. Όλες οι μαθήτριές μας φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες μαθητριών του Λετονικού σχολείου, με στόχο την πολιτισμική αλληλεπίδραση, τη στενότερη φιλία και την ανάδειξη της αξίας της φιλοξενίας.
Read more: Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου στη Λετονία με το πρόγραμμα Erasmus+/ΚΑ2 PEALS
Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου στην Βουδαπέστη στο πλαίσιο της 1ης συνάντησης του Erasmus+ προγράμματος «PEALS: Physical Education – Active LifeStyle»
Από την Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2018 έως και την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018, πραγματοποιήθηκε στην Βουδαπέστη η πρώτη διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ229 «PEALS Physical Education – Active Lifestyle».
Σκοπός του προγράμματος PEALS είναι η ανάδειξη της αξίας του αθλητισμού και του ενεργού τρόπου ζωής στην βελτίωση της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών, στην ανάπτυξη σημαντικών κοινωνικών δεξιοτήτων (ομαδικότητα, τήρηση κανόνων και σεβασμός) και στην βελτίωση των εκπαιδευτικών επιδόσεων. Ο βασικός στόχος του προγ/τος είναι ο εμπλουτισμός του προγράμματος σπουδών της Φυσικής Αγωγής με νέες αθλητικές δραστηριότητες και τρόπους διδασκαλίας αυτών καθώς και η άντληση ιδεών για εκπαιδευτικά προγράμματα εκτός σχολικού ωραρίου με καλές πρακτικές φυσικών δραστηριοτήτων.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Ουγγρικό σχολείο «KOZGAZDASAGI POLITECHNIKUM ALTERNATIV GIMNAZIUM» που συντονίζει το πρόγραμμα με υπεύθυνες τις καθηγήτριες Φυσικής Αγωγής, κυρίες BarbaraBéres-Deák, EmeseGátiκαι BernadettBoncz.
PROBOT - 3η συνάντηση Κάουνας
3η συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος
Erasmus+ KA201
«Learn to code using robots - PROBOT»
στο Κάουνας της Λιθουανίας
Το διήμερο 1 και 2 Φεβρουαρίου 2019, πραγματοποιήθηκε στο Κάουνας η 3η διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ201 «Learn to code using robots - PROBOT», το οποίο έχει ως στόχο την δημιουργία διεπιστημονικών μαθημάτων κατασκευής LegoEV3 ρομπότκαι προγραμματισμού τους σε γλώσσα Python, δηλ. μαθημάτων στα πλαίσια της λεγόμενης εκπαίδευσηςSTEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) που θα βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν τις Θετικές/Τεχνολογικές επιστήμες με έναν βιωματικό τρόπο.
Η συνάντηση φιλοξενήθηκε στο Τεχνολογικό Λύκειο του Κάουνας, με υπεύθυνο τον καθηγητή κ. RytisKoncevičius. Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τους καθηγητές Πληροφορικής Διαμαντόπουλο Νικόλαο και Σπανό Ηλία. Εκτός από την ελληνική και την λιθουανική ομάδα, στη συνάντηση συμμετείχαν και οι ομάδες από τα υπόλοιπα μέλη του προγ/τος που είναι: το Πανεπιστήμιο Σιλεσίας στο Κατοβίτσε Πολωνίας (συντονιστής έργου), το Διεθνές Πανεπιστημιακό Κέντρο Εκπαίδευσης της Σιλεσίας «EDU-RES», το Πολωνικό σχολείο «Akademicki Zespol Szkol Ogolnoksztalcacych nr 2» στο Χορζόφ, το Λύκειο «Jurija Vege» της πόλης Idrija της Σλοβενίας, το σχολείο «I.I.S. Erasmo da Rotterdam» του Τορίνο και το Λύκειο «Jane Sandanski» στην Στρούμιτσα της FYROM.
Δεύτερη συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA201 «Learn to code using robots - PROBOT » στο Τορίνο της Ιταλίας
Από τη Δευτέρα 14 Μαΐου 2018 έως και την Τρίτη 15 Μαΐου 2018, πραγματοποιήθηκε στο Τορίνο η δεύτερη διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ201 «Learn to code using robots - PROBOT», το οποίο έχει ως στόχο την δημιουργία διεπιστημονικών projects κατασκευής LegoEV3 ρομπότ και προγραμματισμού τους σε γλώσσα Python, δηλ. μαθημάτων στα πλαίσια της λεγόμενης εκπαίδευσης STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) που θα βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν τις Θετικές/Τεχνολογικές επιστήμες με έναν βιωματικό τρόπο.
Η συνάντηση φιλοξενήθηκε στο σχολείο «I.I.S. Erasmo da Rotterdam» του Τορίνο, με υπεύθυνο τον καθηγητή κ. Dario Barca. Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τους καθηγητές Πληροφορικής Διαμαντόπουλο Νικόλαο και Σπανό Ηλία. Εκτός από την ελληνική και την ιταλική ομάδα, στη συνάντηση συμμετείχαν και οι ομάδες από τα υπόλοιπα μέλη του προγ/τος που είναι: το Πανεπιστήμιο Σιλεσίας στο Κατοβίτσε Πολωνίας (συντονιστής έργου), το Διεθνές Πανεπιστημιακό Κέντρο Εκπαίδευσης και Διεπιστημονικών Σπουδών της Σιλεσίας «EDU-RES», το Πολωνικό σχολείο «Akademicki Zespol Szkol Ogolnoksztalcacych nr 2» του Χορζόφ, το Λύκειο «Jurija Vege» της πόλης Idrija της Σλοβενίας, το Τεχνολογικό Λύκειο του Κάουνας της Λιθουανίας και το Λύκειο «Jane Sandanski» στην Strumica της πΓΔΜ.
Η δεύτερη αυτή συνάντηση, την 1η ημέρα της συνάντησης, είχε ως κύριο άξονα την παρουσίαση από τους συμμετέχοντες των σχολείων των πρακτικών STEMμαθημάτων που ανέπτυξαν την προηγούμενη περίοδο του προγράμματος, τα οποία -σύμφωνα με τον σκοπό του προγράμματος- προβλέπεται να ενισχύσουν την ελκυστικότητα των Θετικών/Τεχνολογικών Επιστημών στο σχολείο και να δράσουν αποτρεπτικά στην αντίληψη πολλών μαθητών ότι τα μαθήματα αυτά είναι πολύ θεωρητικά για να είναι χρήσιμα για οτιδήποτε στη ζωή τους. Τα συμπεράσματα μετά την παρουσίαση των STEM μαθημάτων ήταν τα εξής:
- Μέσα από την σειρά των ειδικά σχεδιασμένων δραστηριοτήτων, τα παιδιά μπορούν να μάθουν τα βασικά δομικά υλικά μιας κατασκευής, να ανακαλύψουν τις μηχανές (τροχαλίες, γρανάζια, ρόδες, άξονες, μοχλοί), να εξερευνήσουν τους διάφορους τρόπους λειτουργίας τους, να ανακαλύψουν τους νόμους της μηχανικής εξερευνώντας και παρατηρώντας τους μηχανισμούς που κατασκευάζουν οι ίδιοι βήμα-βήμα και γενικά να αποκτήσουν κατασκευαστικές ικανότητες.
- Τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν τα φυσικά μεγέθη της Μηχανικής (ταχύτητα, δύναμη, ροπή, τριβή κ.λπ.) και υπολογίζουν φυσικές ποσότητες που επιδρούν στη σχεδίαση και τη λειτουργία της κατασκευής τους, όπως η απόσταση, η γωνία βολής, το μήκος του άξονα μέσα από τον πειραματισμό, με την γνώση να γίνεται διασκέδαση.
- Συνδυάζοντας γνώσεις από τις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία (χρησιμοποιούν αλγοριθμικό τρόπο σκέψης), τη μηχανική και τα μαθηματικά, τα παιδιά λειτουργούν μεθοδικά με στόχο πάντα να δώσουν τη λύση σε κάποιο πρόβλημα.
- Γενικά με την έμφαση στην πρακτική εξάσκηση, τα παιδιά αντιλαμβάνονται φαινόμενα που θα ήταν πολύ δύσκολο να κατανοήσουν σε θεωρητικό επίπεδο.
Φιλοξενία στο σχολείο μας της τελευταίας συνάντησης μαθητών / καθηγητών του Erasmus+ έργου DREAM
Το 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου είχε τη χαρά να φιλοξενήσει 13 εκπαιδευτικούς και 11 μαθητές/τριες από την Ρουμανία και την Πορτογαλία στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+: “DREAM (Discover Real Everywhere Application of Mathematics)”. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις 23 - 27 Απριλίου 2018.
Για την υλοποίηση του προγράμματος όλες οι ομάδες καθηγητών/τριών και μαθητών/τριών, συμμετείχαν σε δραστηριότητες σε σχέση με την εφαρμογή των μαθηματικών στην καθημερινή μας πρακτική τόσο στο χώρο του σχολείου όσο και στην Εστία Επιστημών Πάτρας.
Παράλληλα οι επισκέπτες μας είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τις ομορφιές της πατρίδας μας, όπως τα Καλάβρυτα (Μουσείο Ολοκαυτώματος, Μέγα Σπήλαιο), την Αρχαία Ολυμπία (Αρχαιολογικό Χώρο, Μουσείο) και σημαντικά αξιοθέατα του Αιγίου (Αρχαιολογικό Μουσείο, Αρχοντικό Παναγιωτόπουλου, Παναγία Φανερωμένη, Ψηλά Αλώνια, Γαλαξιδιώτικα, Παναγία Τρυπητή, Πλάτανος Παυσανία/Δώδεκα Βρύσες). Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να συναναστραφούν, να συνεργαστούν και να αναπτύξουν φιλίες με τους ξένους μαθητές και μαθήτριες. Οι γνώσεις και οι εμπειρίες πολλές.
Οι στόχοι της εκπαιδευτικής συνάντησης επιτεύχθηκαν μέσα σε κλίμα συνεργασίας και δημιουργικότητας από όλους τους μαθητές/τριες που πήραν μέρος, αλλά και τους εκπαιδευτικούς, γεγονός που μας δίνει την ώθηση και τη δύναμη να συνεχίσουμε με αισιοδοξία. Άλλωστε είναι γεγονός ότι η καλλιέργεια οικουμενικής συνείδησης και η εμπέδωση των ανθρωπιστικών αξιών πρέπει να είναι στόχος κάθε σχολικής μονάδας και γενικότερα ενός εκπαιδευτικού συστήματος που θέλει να διαμορφώνει προσωπικότητες που μπορούν να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής με κριτικό πνεύμα και διάθεση προσφοράς.
Εναρκτήρια Συνάντηση Erasmus+ προγράμματος "PROBOT"
Εναρκτήρια Συνάντηση
Erasmus+ KA201 προγράμματος
PROBOT – learning PROgramming using roBOTs -
Η εναρκτήρια συνάντηση του Erasmus+ προγράμματος PROBOT (learning PROgramming using roBOTs) πραγματοποιήθηκε στις 11-12 Ιανουαρίου 2018 στο Κατοβίτσε (Πολωνία). Εκεί, 2 εκπρόσωποι από κάθε οργανισμό-εταίρο συγκεντρώθηκαν για να συζητήσουν λεπτομερώς τις μελλοντικές δράσεις του έργου.Το πρόγραμμα PROBOT θα διαρκέσει από τον Νοέμβριο του 2017 έως και τον Αύγουστο του 2020. Η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος στο 1ο ΓΕΛ Αιγίου αποτελείται από τον Δ/ντή του σχολείου κ. Ανδρέου Ηλ., τους καθηγητές Πληροφορικής κ. Διαμαντόπουλο Ν. και κ. Σπανό Ηλ., τον Μαθηματικό κ. Ποταμίτη Σπ. και την καθηγήτρια Αγγλικών κα. Μπράμη Αν.
Οι εταίροι του έργου
- Πολωνία: Πανεπιστήμιο Σιλεσίας (Κατοβίτσε) - Συντονιστής έργου, Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Φυσικών Επιστημών της Σιλεσίας EDU-RES (Χορζώφ), Ακαδημαϊκό συγκρότημα δευτεροβάθμιων σχολείων (Χορζώφ)
- Σλοβενία: Γυμνάσιο Γιούρι Βεγκά (Ίντριτζα)
- Λιθουανία: Τεχνολογικό Ινστιτούτο του Κάουνας, Τμήμα Μηχανικών (Κάουνας)
- Ιταλία: Ινστιτούτο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης “Erasmo Da R” (Τορίνο)
- πΓΔΜ: Γυμνάσιο "Jane Sandanski", (Στρούμιτσα)
- Ελλάδα: 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου (Αίγιο)
Read more: Εναρκτήρια Συνάντηση Erasmus+ προγράμματος "PROBOT"
DREAM - 2η συνάντηση [Τιμισοάρα, Μάιος 2017]
Δεύτερη συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος
Erasmus+ KA201
«DREAM – Discover Real Everywhere Application of Mathematics»
στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας
Από τη Δευτέρα 1 Μαΐου 2017 έως και την Παρασκευή 5 Μαΐου 2017, πραγματοποιήθηκε στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας η δεύτερη διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ201 «DREAM – Discover Real Everywhere Application of Mathematics», το οποίο έχει ως στόχο την δημιουργία ηλεκτρονικών μαθημάτων στα Μαθηματικά με βάση προβλήματα της πραγματικής ζωής. Η συνάντηση φιλοξενήθηκε στο σχολείο Constantin Diaconovici Loga της Τιμοσοάρα που συντονίζει το πρόγραμμα με υπεύθυνη την καθηγήτρια κα. Gizela Agneta Fuioag?.