2η συνάντηση Erasmus+ προγράμματος «STEAMFUL» στο Οσιγιεκ της Κροατίας

Category: STEAMful [2020-23] Published: Wednesday, 18 May 2022

User Rating: 0 / 5

Star inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive
 

Την εβδομάδα 1-7 Μαΐου 2022 πραγματοποιήθηκε η 3η κινητικότητα ανταλλαγής μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος «STEAMFUL» στο Όσιγιεκ της Κροατίας

STEAMFUL Kroatia 1

Το έργο STEAMFULέχει ως βάση υλοποίησης την προσέγγιση STEAM (Science-Technology-Engineering-Art-Mathematics) δηλ. την διεπιστημονική μάθηση που βασίζεται σε προκλήσεις. Είναι μια προσέγγιση που εμπεριέχει τη διερεύνηση, την ανακάλυψη, τον προβληματισμό, την φαντασία. Η πρόκληση που έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι μαθητές ήταν η προστασία της Δημοκρατίας από τις παραπλανητικές ειδήσεις (fake news).

Την ελληνική αποστολή αποτελούσαν οι μαθήτριες Μπομποτσιάρη Αθηνά, Φάκου Ελένη, Παλαιολογοπούλου Κων/να, Μπλιάγκα Μαρία Αλεξάνδρα και Σταμοπούλου Γεωργία και συνόδευαν οι εκπαιδευτικοί Διαμαντόπουλος Νικόλαος και Σπυρίδων Ποταμίτης. Την πρώτη ημέρα οι συμμετέχοντες από την Κροατία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Εσθονία και την Ελλάδα μετά από μια ευχάριστη δραστηριότητα γνωριμίας, παρακολούθησαν μια διάλεξη του αντιδημάρχου της περιοχής με θέμα «Τι είναι δημοκρατία;» και συζήτησαν μαζί του σχετικά θέματα. Ακολούθησε ξενάγηση στο Όσιγιεκ από ομάδα μαθητών του Κροατικού σχολείου.

Την δεύτερη ημέρα οι μαθητές αρχικά παρακολούθησαν ένα εργαστήριο με θέμα τις παραπλανητικές ειδήσεις και στην συνέχεια επισκέφτηκαν μια εταιρία Πληροφορικής όπου τους παρουσιάστηκαν από τους ιθύνοντες οι κυβερνοαπειλές και οι τρόποι αντιμετώπισής τους. Στην συνέχεια οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες που υλοποίησαν κατά την περίοδο που ακολούθησε την προηγούμενη συνάντηση στην Βαρκελώνη και η οποία αφορούσε μια καμπάνια crowdfunding. Το απόγευμα της ίδιας μέρας ακολούθησε ένα ακόμα εργαστήριο με θέμα τα fake news.

STEAMFUL Kroatia 2

Τις επόμενες 3 ημέρες οι μαθητές από τις 6 χώρες ήρθαν σε επαφή μια πολύ καινοτόμα μεθοδολογία, αυτή του Hackathon, η οποία βασίζεται στα ακόλουθα βήματα: ανατέθηκε στους μαθητές μια πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσουν - πώς μπορούμε να προστατεύσουμε την Δημοκρατία από τις παραπλανητικές ειδήσεις. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε πολυεθνικές ομάδες. Η κάθε ομάδα μετά από καταιγισμό ιδεών, σχετική έρευνα στο Διαδίκτυο και υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών και εμπειρογνωμόνων στο θέμα κατέληξε σε μια παρουσίαση με προτάσεις αντιμετώπισης της πρόκλησης. Στο τέλος ακολούθησε αξιολόγηση των προτάσεων από τους εκπαιδευτικούς του προγράμματος και τους εμπειρογνώμονες με επιλογή και επιβράβευση της καλύτερης λύσης. Με την επιστροφή στο σχολείο τους οι μαθητές θα προσπαθήσουν να υλοποιήσουν τις ιδέες που ανέπτυξαν στο Hackathon δημοσιεύοντας τα δημιουργήματά τους στην eTwinning σελίδα του έργου.

Κατά την διάρκεια της εβδομάδας όλες οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα συμμετέχοντας σε κοινά δείπνα και επίσης απόλαυσαν αθλητικές δραστηριότητες (ποδηλασία και κανό) σε ένα καταπράσινο οικοσύστημα λίγο έξω από την πόλη. Παράλληλα οι συντονιστές καθηγητές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν σχετικά με την πορεία και τον σχεδιασμό του έργου. Ο αποχαιρετισμός των αποστολών έγινε σε κλίμα συγκίνησης ευχαριστώντας παράλληλα και τους οικοδεσπότες για την άψογη διοργάνωση της επίσκεψης και τη ζεστή φιλοξενία τους. Αναχωρήσαμε με τις αποσκευές μας γεμάτες αναμνήσεις, τα κινητά μας γεμάτα τηλέφωνα νέων φίλων και την καρδιά μας γεμάτη αγάπη και ανυπομονησία για την επόμενη συνάντηση τον Οκτώβρη του 2022 στην Πορτογαλία.

 

Αναφορές:

Hits: 282